Projektowanie produktu

Projektowanie produktu realizujemy od pierwszych szkiców koncepcyjnych aż po wdrożenie do produkcji. Przy każdym projekcie analizujemy sytuację rynkową, oraz ekonomiczną. W procesie projektowania staramy się uwzględniać wszystkie aspekty związane ze sprzedażą i dystrybucją produktu. Bierzemy pod uwagę środowisko w jakim projektowany produkt będzie funkcjonował, uwzględniamy jego interakcję z użytkownikiem, a także oceniamy jego wpływ na środowisko naturalne. Projektując jesteśmy świadomi wszystkich czynników prowadzących do sukcesu rynkowego nowego produktu. Zaufało nam wiele marek (w tym m. in. Es System K, EBS, Follett Ice, Lako), a nasze projekty pojawiają się na zarówno na rynku rodzimym jak i na rynkach międzynarodowych.


Projektowanie nowego produktu

W ramach naszej oferty, projektowanie nowego produktu dotyczy zarówno małych przedmiotów użytku codziennego jak i projektów na potrzeby przemysłu. Dysponując doświadczeniem o tak szerokim spektrum, możemy naszym Klientom służyć wiedzą z zakresu różnych technologii, materiałów i metod produkcji. Pozwala nam to również proponować rozwiązania idealnie dopasowane do charakterystyki projektowanego produktu. Dzięki współpracy w ramach nadzoru autorskiego nad wdrożeniem do produkcji możemy zaproponować sprawdzonych podwykonawców, producentów czy dostawców komponentów dzięki którym możliwe jest znaczne zmniejszenie kosztów wdrożenia i produkcji.

Projekt obudowy produktu

Projektowanie nowego produktu bardzo często polega na projekcie samej obudowy produktu, szczególnie w przypadku urządzeń medycznych czy małej elektroniki. Inwestor wraz z konstruktorami ma już wstępnie określony gabaryt, podzespoły oraz technologię wytwarzania a naszym zadaniem jest zaprojektowanie samej formy zewnętrznej produktu. Czasami też, projekt dotyczy już istniejącego produktu, gdzie w praktyce, naszym zadaniem jest wprowadzenie innowacji wizualnej samej obudowy.

W wypadku nowego produktu czy już istniejącego produktu bardzo ważnym elementem jest prototyp. Modele oparte na technice szybkiego prototypowania pozwalają na uniknięcie błędów i skracają proces wdrożenia.


Postaw na dobry design produktu!

Dobry design to nie tylko ładnie zaprojektowany produkt cieszący oko, ale przede wszystkim produkt użyteczny, funkcjonalny i ergonomiczny. Dobry design to zrozumienie konsumentów oraz odpowiedzialność za wdrażanie przemyślanych produktów. Jest niezbędnym elementem potrzebnym do osiągnięcia sukcesu produktu na rynku.

Skontaktuj się z nami!

Projektowanie produktu – etapy procesu projektowania

W zależności od danego projektu zakres usług i ilość etapów procesu projektowania są dostosowywane do indywidualnej potrzeby klientów zapewniając elastyczny model współpracy. Poniżej rozwinięcie etapów typowego przebiegu projektu:

1. Stworzenie specyfikacji projektowej produktu

Specyfikacja projektowa jest dokumentem zawierającym listę założeń projektowych i stanowi nieodłącznym elementem procesu projektowego. Od niej zależy jakość projektu, powodzenie całego przedsięwzięcia oraz sukces produktu na rynku. Etap ten obejmuje określenie zweryfikowanych wymagań w stosunku do wyrobu:

  • Funkcjonalność w ramach procesu użytkowego,
  • Cechy wizualne,
  • Wytyczne materiałowe,
  • Parametry techniczne,
  • Wymagania konstrukcyjne, produkcyjne, rynkowe.
  • Sugestie działu marketingu czy możliwe ograniczenia.

2. Analiza istniejących rozwiązań

Rozpoznanie podobnych, już istniejących rozwiązań (również tych wskazanych przez Zleceniodawcę) stanowiących materiał referencyjny. Badanie i analiza pod kątem potrzeby rynku, potrzeb konsumentów, użytkowym, technologii wykonania. Przedstawienie wniosków Zleceniodawcy, wspólna analiza i konsultacje.

Weryfikacja specyfikacji projektowej produktu.

3. Opracowanie koncepcji wzorniczej i postaci produktu

Projekt koncepcji wzorniczej i postaci produktu jest zasadniczym etapem prac nad opracowaniem projektu wzorniczego wyrobu. Zakres usługi obejmuje opracowanie koncepcji i określenie funkcjonalności, materiałów, kolorystyki, kształtu i formy projektowanego produktu.

4. Opracowanie projektu wzorniczego

W kolejnym etapie następuje rozwinięcie wybranej koncepcji wzorniczej. Dopracowanie kształtów, wymiarów i estetyki produktu oraz jego elementów. Etap modelowania i wizualizacji. Na tym etapie podejmowane są decyzje dotyczące podziałów technologicznych, wykończenia powierzchni, konstrukcji detali itp. uwzględniając dostępne metody produkcji, ewentualnie park technologiczny istniejący w przedsiębiorstwie. Na tym etapie mogą również powstać modele gabarytowe w skali lub w rozmiarze rzeczywistym.

5. Przygotowanie dokumentacji prototypu produktu

Rozwinięcie wybranej koncepcji wzorniczej. Udoskonalenie kształtów, wymiarów i estetyki produktu oraz jego elementów, etap dokumentacji.

Po wykonaniu i analizie wizualizacji, wprowadzane są zmiany w modelach komputerowych 3D. Następnie przygotowywana jest dokumentacja wzornicza, pozwalająca na opracowanie dokumentacji wykonawczej czego efektem jest prototyp produktu.

6. Testowanie prototypów oraz ich optymalizacja

Dopracowanie kształtów, wymiarów i estetyki produktu oraz jego elementów. Na tym etapie przeprowadzane są analiza, ocena, korekty, poprawki i finalizacja projektu. Zakres usługi obejmuje analizę konstrukcji, ergonomii oraz estetyki prototypu produktu.

7. Nadzór autorski nad wdrożeniem projektu wzorniczego

Konsultacje, korekty oraz kontrola jakości. Ocena pilotażowych partii produktu.

Projektowanie produktów z GRID

W naszym studio oddajemy do Państwa interdyscyplinarny zespół projektowy z wieloletnim doświadczeniem i wysoką dyspozycyjnością. Jest to grupa doświadczonych profesjonalistów będących pasjonatami designu oraz entuzjastami zarówno nowych technologii, jak i rzemiosła.

Wykorzystanie najnowocześniejszych programów komputerowych i technologii umożliwia nam między innymi znaczne ograniczenie kosztów opracowania projektu, umożliwiając również dokonanie na wstępnym etapie oceny wykonalności i kosztów wdrożenia różnych kategorii produktów.


Projektowanie produktów – nasze projekty

FAQ

W rzeczywistości, proces projektowania powinien dotyczyć każdego nowego produktu wprowadzanego na rynek. Produkty źle zaprojektowane mogą nie tylko narazić przedsiębiorstwo na straty finansowe czy wizerunkowe ale mogą także, w ekstremalnych wypadkach, zagrozić zdrowiu a czasem nawet życiu potencjalnych użytkowników. Klient musi odpowiedzieć sobie na pytanie ile jest warte dla niego uniknięcie błędów związane z wprowadzeniem na rynek wadliwych czy nie do końca przemyślanych produktów.

Zarówno proces projektowania jak i szeroko pojęty marketing są ważnymi czynnikami dla wprowadzania na rynek nowych produktów. Oczywiście można sprzedawać produkty źle zaprojektowane opierając się tylko na marketingu, należy jednak zwrócić uwagę, że jest to działanie krótkowzroczne. Natomiast dobrze zaprojektowany produkt, ze słabym zapleczem marketingowym, może nie gwarantuje lawinowych przychodów lecz w długofalowym rozliczeniu pozwala na pozyskiwanie nowych klientów i powolny lecz stabilny rozwój przedsiębiorstwa.

Skontaktuj się z nami!